מנכ"ל "תוכן העניינים", טובי פולק, הרצה במסגרת כנס "יום הקהילה" של "אנשים ומחשבים". ההרצאה עסקה בחשיבות ניהול התוכן באתרי אינטרנט, ניהול אתרים ויתרונות הטיפול המקצועי באתרים עבור הפירמות. שם ההרצאה: "שיווק באמצעות תוכן".
בהרצאה נכחו חברי שני מועדונים של "אנשים ומחשבים": מועדון "שיווקטק" וחברי מועדון ה- WebMasters.
להלן פתיח ההרצאה:
השיווק הקלאסי עושה שימוש באמצעים מסורתיים: פרסום / יחסי ציבור / קידום מכירות ועוד; כל אלה דורשים התמחויות ספציפיות ועולים כסף רב.
רשת האינטרנט בעידן החדש מאפשרת לפירמה להעביר את המסרים השיווקים שלה באמצעות חומרי גלם שמצויים ברשותה - ללא השקעה נוספת (או בהשקעה מינימלית). וזאת, באמצעות שימוש בתכנים של הפירמה עצמה, תכנים שכבר הושגו וממילא טופלו ועובדו, ובהליך התאמה נכון - הם עשויים לקדם את מטרות הפירמה.
(בנוסף, מציעה היום הרשת אמצעי שיווק נוספים, ליד התוכן, גם הם זולים יחסית: "שיווק מחתרתי", "שיווק גרילה", "שיווק ויראלי", פרסום ברשתות חברתיות ובאתרים שיתופיים ועוד).
לכל פירמה - ארגון, עמותה, חברה ציבורית, או חברה פרטית - יש תוכן איכותי וייחודי, אשר מאפיין את החברה ומגדיר את פעילותה ואופייה.
התוכן הזה עשוי לכלול מגוון רחב ועשיר של פריטים:
- חדשות החברה
- דיווחים גלויים על פיתוח מוצרים, הסכמים שנחתמו, שיתופי פעולה וכו'
- חדשות כלליות וחידושים בתחומי הפעילות של החברה
- מאמרים מקצועיים שמבטאים את מאגר הידע האנושי, הגלוי והסמוי, של הארגון
- טיפים והמלצות בתחומים הרלוונטיים
- הזמנות, דיווחים, ו/או סקירות של כנסים ותערוכות
- המלצות על אתרים נבחרים
- ועוד
בעבר הלא רחוק, החלוקה המסורתית של השימוש באמצעי השיווק התבססה על מאפייני הגוף המשווק: חברות מסחריות השתמשו ומשתמשות באמצעי שיווק ופרסום כדי לקדם את פעילותן בשוק; ארגונים, עמותות, מוסדות חינוך, בריאות ואחרים, עשו שימוש גם באמצעי שיווק שגרתיים - יחד עם התוכן הייחודי והייעודי שלהן - לשיווק השירותים, המוצרים או המסרים של הארגון.
היום, יותר ויותר גופים, כולל חברות עסקיות ומסחריות - עוברים להשתמש ביתרונות התוכן, גם להגדלת הרווחים.
כתיבה, עריכה וניהול תוכן הם תחום התמחות מקצועית, כמו כל תחום מומחיות אחר (טכנולוגיה, תכנות, גרפיקה, פרסום, יחסי-ציבור ועוד). כל ארגון וחברה מסדר גודל מסוים ומעלה - עדיף שלא יעסקו במטלות שאינן ליבת העיסוק שלהם. וכמו בתחומים רבים אחרים - גם את הטיפול בתוכן מומלץ להוציא למיקור חוץ, לגורם חיצוני. למומחים בתחום.