רשתות חברתיות  |  

אתר אישי (בלוגים) ככלי ארגוני למימוש יעדים ארגוניים


מפתיע ככל שיישמע, את הרשימה "ארגון בעידן הידע - על רשת של אנשים ואתרי ידע", כתב יגאל חמיש בדיוק לפני שנה, בדצמבר 2005. הרבה זמן במונחים של הרכבת הדוהרת ושמה אינטרנט.

 

אבל השנה שעברה עשתה רק טוב לרשימה. מכיוון שהכתוב בה רלוונטי גם היום, בדצמבר 2006, כמעט ואפשר לדבר עליה במונחים של "נבואה".

הבלוג בארגון, על-פי המחבר, הוא אתר ידע אישי, וכאשר חברה מעודדת את אנשיה ליצור בלוגים, היא בעצם יוצרת בכך את הפורטל הארגוני האמיתי, המכיל את הידע הקריטי הנדרש לארגון למימוש יעדיו העסקיים.

התופעה של אנשים המקימים אתרי ידע אישיים (או בלוגים, כפי שהם נקראים) שאחת ממטרותיהם היא הקידום העסקי של החברה או הארגון - נפוצה מאוד בחו"ל, בין חברות בינלאומיות גדולות ומוכרות, דוגמת Sun.

 

חודש מאוחר יותר פרסם אותו מחבר, רשימה נוספת בנושא, וגם בה אתם מוזמנים לעיין.

 

בארץ התופעה עדיין בחיתוליה, אולי קצת בגלל השם הלא מאוד חיובי שיצא לבלוגים. אולם סביר להניח שלא עוד הרבה זמן יתווכחו הארגונים העסקיים בארץ עם הצלחה, וגם הם יצטרפו לבלוגוספרה, ויאפשרו הקמתם של בלוגים בארגון.

 

אנחנו ב"תוכן העניינים" נשמח לייעץ, לסייע, וללוות.