מאמרים  |  

רשתות אינטראנט בשירות גופים העוסקים במשאבי אנוש

אתר טוב צריך להתאים בראש ובראשונה לצרכי המידע הכלליים של לקוחות הארגון, אולם אפיונו צריך להתחשב גם בצרכים הספציפיים של קבוצות לקוחות/גולשים שונות


במאמרה האחרון
Organizing Your Global Corporate Intranet, מתייחסת אינדי יאנג בעיקר לרשתות אינטראנט המתמקדות בנושאים של משאבי אנוש, ושייכות לחברות בינלאומיות. אולם בין השורות אפשר לקבל ממנה כמה עצות טובות שיכולות לשמש מי שבא לתכנן ולאפיין כל אתר אינטרנט או אינטראנט.

* אתר טוב צריך להתאים בראש ובראשונה לצרכי המידע הכלליים של לקוחות הארגון, אולם אפיונו צריך להתחשב גם בצרכים הספציפיים של קבוצות לקוחות/גולשים שונות.

*
יש לספק לגולשים רק מידע רלוונטי לצרכיהם, ואין צורך להעמיס את האתר בפרטי מידע אשר נגיש וזמין להם בצורה או במקום אחר.

*
האתר כפארק או כקמפוס - חברות רבות נוטות לבנות את האתר שלהם כמבנה מונוליתי, עמוס בכל כלי ופיסת מידע אפשריים. כתוצאה מכך הניווט באתר הופך למשימה כמעט בלתי אפשרית. יאנג ממליצה במקום זאת לאמץ את גישת הקמפוס או הפארק, אשר בהם האזור המשותף אומנם תחום וברור, אך יש בו גם בניינים נפרדים. באתר האינטרנט הביטוי לכך יהיה בתתי אתרים המיוחדים לכל קבוצת לקוחות בנפרד.

* כ
כל שארכיטקטורת האתר תהיה ברורה יותר, והגישה למידע נוחה יותר, כן ירבו הלקוחות להשתמש באתר.

המאמר התפרסם בתאריך 10.11.2006 באתר של חברת Adaptive Path שהיא מהמובילות בתחום אפיון ועיצוב מוצרי רשת, וחוויית הגלישה ברשת.