תוכן העניינים - לצידך לאורך כל הרשת
יום שלישי 19 במרץ 2024
טיפים לבניית אתר  |  

עשרת הדברות לבניית אתר מוצלח


1. תכנון מוקדם
2. הגדרת מטרות וקהלי יעד
3. ניהול מקצועי
4. בחירת כלי אינטרנט
5. כתיבה ועריכה
6. עיצוב גרפי

7. פחות גימיקים - יותר תוכן

8. אמינות ושקיפות
9. עדכון וניהול תכנים שוטף
10. קידום ברשת


 

1. סוף אתר במחשבה תחילה: תכנון נכון חוסך המון


אתר אינטרנט לא בונים כל יום. אם החלטתם לבנות אתר חדש, רוב הסיכויים שכבר היה לכם אתר בעבר (או שקיים כרגע אתר שהתיישן). הסיבות להחלטה על אתר חדש רבות - ומומלץ ללמוד את הלקח של העבר הרחוק וגם הקרוב. נסו להבין מה אתם לא אוהבים באתר הנוכחי, והשתדלו שלא לחזור על טעויות שכבר עשיתם. ותנוח דעתכם: את הטעויות האלה כולנו עשינו.

בניית אתר אינטרנט היא פרויקט לכל דבר. האתר הוא כלי עבודה בשירות הפירמה; הוא מחבר אתכם ללקוחות שלכם, לספקים, לשותפים העסקיים, לאנשי הקשר שלכם ובעצם לעולם כולו. האתר הוא הפנים של הפירמה שלכם - אל תביישו את הפירמה!

לפני שתיגשו למלאכת בניית האתר, תבדקו את השוק. עולם האינטרנט, הטכנולוגיה, העיצוב, השיווק - הוא עולם דינמי ומתפתח בקצב מהיר ביותר. עולם האינטרנט שהכרתם אתמול, הוא כמעט לא רלוונטי לעולם האינטרנט של היום. התייעצו עם בעלי ניסיון בתחום, אתרו ברשת חברות מתחרות ודומות לכם, התרשמו מהשוק, קבלו המלצות מלקוחות מרוצים - ורק אחרי שתדעו מה קורה שם בחוץ, צאו לדרך החדשה.

אנו ב"תוכן העניינים" מתמחים בהובלת וניהול פרויקטים באינטרנט: משלב התכנון הראשוני ועד להשקה החגיגית.


2. בשביל מה, בשביל מי? הגדירו לעצמכם את מטרות האתר וקהלי היעד שלו

החלטתם לבנות אתר אינטרנט – אתם בוודאי יודעים מדוע. האם אתם זקוקים לאתר תוכני? שיווקי? פרסומי? מכירתי? המלצתנו: הכינו לעצמכם רשימה לא ארוכה של הסיבות שהובילו אתכם לבניית האתר החדש, נסו להגדיר לעצמכם את מטרות האתר, את היעדים שאליהם אתם שואפים (באמצעות הרשת בכלל והאתר שלכם בפרט), למי אתם מייעדים את האתר ולאן אתם מייחלים שהוא יביא אתכם.

התשובות לשאלות הללו יהוו את הבסיס הראשוני לכתיבת אפיון מקצועי שהוא אבן היסוד לבניית האתר. צוות תוכן העניינים יסייע לכם להגדיר את שאלות היסוד, שמהם יצמח האפיון.


3. מי מנהל, מי מוביל? בחרו נכון את אנשי המקצוע שיובילו אתכם

בניית אתר אינטרנט היא לא משימה שמבצעים "על הדרך". נכון, כל ילד יכול היום לבנות אתר אינטרנט. אבל הרי לא תרצו שכך ייראה האתר שמייצג אתכם, את הפירמה שלכם. אתר האינטרנט שלכם הוא כלי עבודה מקצועי, וכך הוא צריך להיראות.

בעולם אתרי האינטרנט קיימות עשרות רבות של חברות מסוגים שונים, שישמחו לבנות עבורכם את האתר שלכם. ההמלצה שלנו: לבדוק את השוק ביסודיות לפני שמחליטים איזו חברת טכנולוגיה מתאימה לצרכים שלכם. אנחנו בתוכן העניינים נבחן, יחד אתכם, את מגוון האפשרויות הקיימות בשוק ונמליץ לכם על החברה המתאימה ביותר עבורכם: הטכנולוגיה, הזמינות, הגרפיקה וגם המחיר.

אבל ההחלטה הראשונה, החשובה ביותר שלכם, היא בחירת אנשי המקצוע שינהלו עבורכם את הפרויקט. מנהל הפרויקט יעזור לכם להתמצא ברשת העולמית הסבוכה והמסועפת, יעזור לכם בעריכת מכרז בין הצעות חברת הטכנולוגיה, יעזור לכם לקבל את המחיר הטוב ביותר, יקפיד על ביצוע מדויק של העבודה, יקפיד עבורכם על לוחות זמנים ויביא אתכם בבטחה לחוף המבטחים: השקת האתר.


4. במה משתמשים? בחרו את כלי האינטרנט בהתאם לצרכים האמיתיים

בעולם האינטרנט ובניית האתרים, קשה לאדם מן היישוב לעקוב אחר החידושים הטכנולוגיים. ממשקי תוכן מתקדמים מפותחים על בסיס יומיומי; באתרים מן המניין ניתן כיום להשתתף בפורומים אינטראקטיביים, לכתוב בבלוגים, לצפות בסרטוני ווידיאו, לשוחח בחדרי צ'אט, להגיב און ליין על כל נושא, לקנות, למכור, לכתוב ולהתכתב.

כלי האינטרנט הרבים ידועים וזמינים לכל. ועם זאת, לא כל חברה או  ארגון זקוקים לכל הכלים. במקרים רבים, ההיפך הוא הנכון: ריבוי ממשקים עלול להסב את תשומת לבם של הגולשים ו/או הלקוחות; מהתוכן האמיתי של האתר - לגימיקים. אנחנו בתוכן העניינים מספקים ייעוץ מקצועי ובלתי תלוי בבחירת כלי האינטרנט שיקדמו וישרתו את האתר, במקום שיזיקו לו.


5. רוצים אתר תוכן איכותי? השקיעו בכתיבה משובחת ועריכה מקצועית

אתר טוב חייב שיהיה אתר כתוב טוב. חובה להקפיד על ניסוח מקצועי, שיווקי, תמציתי ופשוט. יש להתאים את סגנון הכתיבה לאופי האתר והפירמה. יש להקפיד על כתיבה בהירה ופשוטה, אבל גם איכותית. סגנון הכתיבה צריך להיות בהיר, ישיר ואחיד.


התוכן הכתוב של האתר צריך להופיע בצורה אחידה - סוג הפונט, גודל האותיות, הצבע ומבנה הצגת התכנים - על-פי האופי הגרפי הכללי של האתר.

המידע הכתוב צריך להיות זמין ונגיש מכל עמוד באתר: באמצעות ברי ניווט וכפתורים ברורים, מחולקים לנושאים ותתי-נושאים, קטגוריות ותתי קטגוריות. אנו בתוכן העניינים מציגים ניסיון רב בכתיבה, עריכה, התאמת תכנים לכל סוגי המדיה, כתיבה שיווקית, כותרות מזמינות וקופירייטינג כללי.


6. טוב מראה עיניים? אל תתפשרו על העיצוב הגרפי - אל תתפרעו איתו

חשוב שהאתר יהיה מעוצב היטב - אבל אסור לתת לעיצוב להשתלט על האתר. באתרי תוכן, העיצוב אינו המטרה - הוא אמצעי בלבד. אתרים מקצועיים צריכים להיות מעוצבים בקפידה, אבל העיצוב צריך לשרת את התוכן האיכותי של האתר ולא להוביל אותו.

אתרים שמציגים גימיקים גרפיים (מצגות פלאש, סרטוני וידאו, עיצובים דינמיים פרועים, ריבוי מוגזם של צבעים) - אינם מאפשרים לגולש להתמקד בתוכן האתר, והוא עלול ללכת לאיבוד בים הגימיקים. חשוב לזכור: גולש שלא מוצא את מבוקשו במהירות ובקלות באתר שלך - ינטוש ויעבור במהירות לאתר הבא. עיצוב מקצועי ומוקפד ישמור את הגולש אצלך באתר; עיצוב מוגזם ורעשני - יבריח אותו.


7. מחפשים תשומת לב? השקיעו פחות בגימיקים ויותר בתוכן אמיתי

אתר אינטרנט הוא כלי עבודה. אם אתם מבקשים ללכוד את תשומת לבם של הלקוחות שלכם - קיימים או פוטנציאליים -  לתכנים שלכם, הציגו בפניהם את התכנים והימנעו מגימיקים מיותרים. פורום, צ'אט, מצגות גרפיות או סרטוני וידאו, הם כלי אינטרנט אטרקטיביים, אבל שימוש לא נכון בהם עלול להבריח את הלקוח שלכם, במקום שימשוך אותו. אתר מרצד ומהבהב אולי ימשוך תשומת לב, אבל לא בהכרח ישדר רצינות ואמינות.

במקום להשקיע בגימיקים - השקיעו בתוכן איכותי. הפירמה שלכם רצינית ומכובדת - דאגו שכך גם ייראה האתר שלכם. כותרות שיווקיות מנוסחות היטב, טקסט כתוב וערוך בקפידה, בקרת איכות והגהה מוקפדת, יעשו עבורכם את העבודה טוב בהרבה ממפגן של "זיקוקי-דינור" וירטואליים.    


8. שואפים לאמינות? שדרו שקיפות ושמרו על קשר אינטראקטיבי עם הגולשים

אתר האינטרנט שלכם הוא חלון הראווה של הפירמה. ובדיוק כמו במפגש חי פנים אל פנים -  גם בביקור באתר האינטרנט, ירצה הלקוח לדעת מי עומד לפניו: מי החברה, מי הם בעליה, מה הם פרטיה בעולם האמיתי וכיצד ניתן ליצור עם אנשיה קשר גם מחוץ למרחב הווירטואלי. גם באינטרנט - אמינות ושקיפות היא שם המשחק.

ולכן:

* פרסמו את הכתובת האמיתית שלכם
* פרסמו מספרי טלפון קוויים (אפשר גם להוסיף מספרי טלפונים ניידים)
* הציגו באופן גלוי את כתובות הדואר האלקטרוני
* הציגו את עובדי החברה ומנהליה בשמם המלא
* הגיבו בזריזות לפניות שנעשות באמצעות טפסי ה"צור קשר" באתר
* הציגו את השותפים העסקיים שלכם
* הציגו באופן אמין ושקוף את ההיסטוריה של החברה ותחומי ההתמחות שלה
* אם ביקשתם פרטים מהגולשים - ספרו להם על השימוש שאתם מתכוונים לעשות במידע הזה
  (לדוגמה – עדכונים באמצעות
News Letters)



9. האתר לא אקטואלי? השתמשו בתחזוקת תכנים מקצועית שוטפת

אתר תוכן שאינו מעודכן גורם לפירמה שעומדת מאחוריו יותר נזק מתועלת. אתר אינטרנט מקצועי אינו מודעת פרסום מודפסת; אתר תוכן אמיתי הוא אתר מעודכן ועדכני, מחובר לאקטואליה, אתר שמציג את הפעילות השוטפת של החברה, מציג חדשות מקצועיות בתחומי העיסוק של החברה, מגיב לאירועים המתרחשים, מתייחס בכבוד לגולשים והלקוחות.

אתר שאינו מתעדכן על בסיס קבוע יאבד מערכו השיווקי ולא יוצג בדירוג גבוה במנועי החיפוש. גולש שייתקל באתר שתוכנו אינו מעודכן, עלול להניח שהחברה כלל אינה פעילה. חשוב להסיר מהאתר אירועים שכבר התרחשו, מוצרים שכבר נמכרו, מחירים שכבר עודכנו, פרסומים שפג תוקפם, תוכן שעבר זמנו.

אנחנו בתוכן העניינים מציעים לחברות פרטיות וציבוריות, ארגונים ומוסדות חינוך ולכל דורש - שירותים מקצועיים של
תחזוקת תכנים על בסיס שוטף. צוות העורכים של "תוכן העניינים" משחרר את הלקוח מהטיפול השוטף באתר ודואג לכך שהאתר יהיה מעודכן 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. עורכי האתרים עוסקים בכל היקף של כתיבת תוכן האתרים, התאמת התוכן לאתר, עריכה, שכתוב והגהה - והזנה ועדכון. כמו כן, עורכי האתר אחראים על התחזוקה הגרפית של האתר, התאמת האלמנטים הגרפיים והזמנת לאתר. בפועל - אנו מספקים ללקוחות שלנו ניהול תכנים שוטף.


10. רוצים שיראו אתכם? השקיעו בקידום וחשיפת האתר ברשת
   
אם לא תופיעו במנועי החיפוש - כאילו לא עשיתם דבר. הרשת מוצפת בכמות אינסופית של אתרי אינטרנט ורבים מהם שייכים למתחרים שלכם. אם לא תדאגו להופיע באופן רציני ומכובד בכל מנועי החיפוש הנפוצים - הלקוחות שלכם לא יגיעו אליכם.

אנו ממליצים על עבודה מסודרת עם מומחים בתחומי האופטימיזציה והשיווק ברשת, אשר ייעצו לבעלי האתר בכל הנוגע לכתיבה ועריכה באתר כך שיתאים לכללי החשיפה במנועי החיפוש. גם השיווק והפרסום באינטרנט חשוב שייעשה על-ידי גופים שזה תחום ההתמחות שלהם.

הדפסשלח לחבר
כל הזכויות שמורות לתוכן העניינים בע"מ עיצוב אתרים על-ידי i-mark